RiD_Slider1_po akci RiD_Slider2_po akci RiD_Slider3_po akci

Retail in DETAIL je platforma pro specializovanou diskuzi více než stovky obchodníků a dodavatelů na českém trhu.

Odborníci z praxe přináší skutečné příběhy významných firem i zážitky pro všechny zúčastněné.

Živá diskuze a velký prostor pro sdílení různých názorů.

 
 
Zdeněk Skála, GfK: Teď se hraje o to, kdo s kým
Petr Krayzel, Procter & Gamble: Internet dává prostor pro vyšší cenu

Jakub Šulta, Kosik.cz: I dodavatel se musí ohnout, aby se zákazník najedl online
Výzkumy ukazují, že online prodej FMCG má velice dobře nakročeno. Trh je ve stádiu velkého třesku. Pro úspěch prodejců i dodavatelů bude důležitá schopnost vnímat a definovat nákupní chování online jako ucelenou misi zákazníka, nejen jako reakci na potřebu konkrétních produktů.

Všechny hyper nebo supermarkety jsou dnes víceméně stejné. E-commerce přináší prostor se odlišit řadou benefitů, jako úspora času, komfort a svoboda volby. Podle P&G již dnes vítězí e-shopy, které dokáží nabídnout něco víc než jen rychlý a levný nákup, i když to znamená si za to připlatit.

Prodej potravin online nese vyšší nároky na spolupráci mezi obchodníky a dodavateli. Patnáct závozů denně nebo i o víkendu, a to v řádu desítek minut, to bude nový standard. Zákazník, který začne plnit košík v pondělí a dokončí nákup ve čtvrtek, musí mít jistotu, že objednané zboží nebylo v mezičase vyprodáno.

Konference ve správný čas

V prostředí českého online prodeje rychloobrátkového zboží se začaly v posledním roce dít velké věci. Proto přišla specializovaná konference z řady Retail in Detail s tématem FMCG Online opravdu ve správný čas! V konferenčním sále pražského hotelu Boscolo se sešlo více než 150 výrobců, maloobchodníků, distributorů a dodavatelů informací a služeb pro E-Commerce, aby se seznámili s novou mapou internetového obchodování. RiD foto home

Devět řečníků se zaměřilo především na analýzy, trendy a změny rychloobrátkového trhu v období expanze E-Commerce. Vyvrcholením bylo odpolední živé a otevřené diskusní fórum, kde bok po boku zasedli všichni noví e-taileři aktivní v prodeji a rozvozu potravin online, aby si vyměnili názory na potenciál tohoto trhu. Došlo i na srovnání různých obchodních modelů online prodejců a všeobecné šance a rizika spojená s internetovým prodejem FMCG.

Přítomní se shodli, že online nakupování FMCG má obrovský potenciál růstu a že teď nastal pravý čas pro jeho rozvoj. Nejvíce se zatím využívá ve velkých městech, ale i malé obce představují velkou výzvu pro zavedení místní online služby zákazníkům, například formou click&collect. V rámci svých rozvojových strategií se tak obchodníci (internetoví, ale i ti kamenní) budou muset zabývat vymýšlením a prosazováním nových zákaznických misí pro online nákupy. Omnichannel také otevírá velký potenciál pro prosazení potřebné standardizace v identifikaci výrobků tak, aby zákazníci mohli snáze vyhodnocovat informace o výrobcích a provádět jejich nákup odkudkoliv.

Jak se tento růstový potenciál nového trhu FMCG podaří zúročit? Tématu se budeme věnovat i v příštím roce, ať už na dalším dílu ze série Retail in Detail nebo na Retail Summitu.

Těšíme se s Vámi na viděnou nejpozději na nadcházejícím 22. ročníku Retail Summitu ve dnech 1. - 3. 2. 2016 v Clarion Congress hotelu v Praze!

Jménem organizátorů z Blue Events

Barbora Krásná

KDYBY NĚCO, JSME TU PRO VÁS: Blue Events, Hlubočepská 38c, 152 00 Praha 5, Česká republika | email: info@BlueEvents.eu
Infolinka pro účastníky: +420 222 749 841 | Infolinka pro zájemce o propagaci: +420 737 216 978